A jak Alterra, czyli zestaw do pielęgnacji włosów "Granat i Aloes"

Wszyscy chyba używali Alterry. A konkretnie tego zestawu. Używałam go i ja. I nie zawaham się o tym napisać. Te produkty używałam na przemian z innymi szamponami i odżywkami.


Odżywka:
+włosy po użyciu są mięsiste, zbite, nawilżone
+podkreśla skręt moich falowanych włosów
-ciężko się wyciska kosmetyk z opakowania jedną ręką
-już  następnego dnia włosy wyglądają nieświeżo, więc zbyt je obciąża

Maska:
+fajne opakowanie tzn. tubka, dzięki której produkt łatwo się wyciska
+niska cena (sporo poniżej 10zł-jak na maskę to niewiele)
-wg mnie nie różni się wiele od odżywki tzn. ma podobną konsystencję i działanie
-nie zauważyłam po niej większego odżywienia
-nałożona na 30 minut pod czepek bardzo obciąża
-2 rodzaje alkoholu na 2 i 3 miejscu w składzie. Ja się na składach za bardzo nie znam, ale to mi się od razu rzuciło w oczy. Alkohol z reguły ma działanie wysuszające, więc co on robi w masce nawilżającej???????

Szampon:
+lekka, żelowa konsystencja
+dobrze się pieni, jak na szampon bez SLS
+włosy po nim są fajnie nawilżone, a wciąż puszyste
-nie radzi sobie ze zmywaniem olei, nawet dwukrotne umycie włosów tym szamponem nie pomaga



Podsumowując: z całej serii najbardziej polubiłam szampon. Za konsystencję, zapach i działanie. Cała seria jest dobra, ale nie genialna, chociaż używając jej mam uczucie, że robię coś dobrego dla moich włosów. To chyba ten napis "Ohne Silikone" tak na mnie działa.


4 komentarze:

  1. Nie miałam żadnego z tych kosmetyków, ale myślę, że odżywkę można stosować na suche brudne włosy, wtedy nie będzie problemu z obciążaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co pamietam cetaryl alcohol to nie alkohol taki co wysusza i robi zle tylko jakis nawilzacz, rozmiekczacz czy cos co robi konsystencje

    OdpowiedzUsuń
  3. Ceratyl Alcohol ma zapewnić odpowiednią konsystencję, nie wysusza ;)
    Ponoć wszystkie alkohole w tej masce/odżywce są pochodzenia naturalnego, także nie ma się czym martwić.
    Szampon stosowany "normalnie" faktycznie jest trochę za słaby na oleje, ale jeśli umyjesz głowę metodą "kubeczkową" jest już Ok. Poza tym, może przyczyną jego niewielkiej skuteczności wobec oleju jest to, że nakładasz za dużo oleju na włosy? Spróbuj nałożyć mniej i przetestuj szampon jeszcze raz.;)
    Mam kręcone włosy, wiadomo, jeszcze łatwiej o przesuszenie niż na falowanych. Maska i odżywka (z naciskiem na odżywkę, gdyż fanką tej maski nie jestem) są genialne do wzbogacania ich olejami- łyżka odżywki, kilka kropli oliwy z oliwek, oleju lnianego, gliceryny pod czepek na 2-2,5 godziny. Po wyschnięciu włosy mają idealny skręt i są bardzo dobrze nawilżone.

    OdpowiedzUsuń

Chętnie bym tutaj coś przeczytała, np. Twój komentarz.

Zrewanżuję się i dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...